PL  |  DE

Serwis samochodowy - pytania klientów


Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania klientów dotyczące serwisu samochodu.

Jakie marki samochodów są obsługiwane w serwisie Inter Car Zgorzelec? 

Obsługujemy, serwisujemy i naprawiamy pojazdy wszystkich marek samochodów osobowych i dostawczych np: Audi, VW, Opel, Mercedes, Fiat i wiele innych. W naszych sklepach i magazynach posiadamy do Państwa dyspozycji wszystkie części potrzebne do naprawy samochodów . Zarówno części oryginalne jak i zamienniki.

Czy wymieniacie paski rozrządu? 

Wymieniamy kompletny zestaw rozrządu-pasek, rolki - prowadzącą i napinającą, pasek rozrządu, pompę wody(w przypadku gdy jest napędzana paskiem rozrządu), uszczelniacze wału, wałka rozrządu, płyn chłodzący a także o ile zachodzi potrzeba pasek klinowy wraz z osprzętem. Preferujemy znane firmy takie jak INA, SKF, CKOTINENTAL.

Kiedy należy wymienić olej silnikowy? 

Olej silnikowy należy wymienić zgodnie z zaleceniami producenta zawartymi w tabeli specyfikacji. Zależne jest to również od sposobu eksploatacji pojazdu przez użytkownika samochodu, ponieważ zdarzają się przypadki w których istnieje potrzeba częstszej wymiany oleju. Preferujemy olej Castrol który posiadamy w całej dostępnej gamie. Oferujemy również olej Mobil, Elf, Motul, Platinum i wiele innych. Zalecamy wymianę oleju po przejechaniu 15000 km.

Czy wymiana płynu hamulcowego jest istotna? 

Wymiana płynu hamulcowego jest bardzo ważna ponieważ wpływa na sprawność układu hamulcowego i odgrywa istotną rolę w bezpieczeństwie ruchu drogowego. Płyn hamulcowy należy wymieniać co dwa lata, chyba że producent przewiduje inaczej. Układy hamulcowe są wyposażone w układy wspomagające hamulce /ABS, ESP/ dlatego ważny jest dobór odpowiedniego płynu hamulcowego. W naszej ofercie posiadamy różne rodzaje płynów np. polecamy płyny BOSCH.

Kiedy wymienić opony letnie na zimowe i zimowe na letnie? 

Opony samochodowe dzielą się na dwa podstawowe rodzaje; letnie i zimowe. Ich nazwy klarownie wskazują na pory roku w których powinniśmy ich używać. Opony letnie nadają się do jazdy kiedy temperatura powietrza regularnie przekracza O stopni celsjusza, a także pożegnamy poranne przymrozki, czyli od wiosny do jesieni. Natomiast opony zimowe używamy kiedy temperatura powietrza przestanie przekraczać przyjęte 7 stopni Celsjusza od jesienie do wiosny.

Jak długo trzeba czekać na przyjęcie samochodu do naprawy? 

Nie ma konkretnej reguły, termin ustalany jest w zależności od ilości bieżących zleceń jakie wykonujemy obecnie na warsztacie a także od stopnia skomplikowania usterki z jaką zgłasza się do nas właściciel pojazdu. W związku z tym dysponujemy kilkunastoma stanowiskami naprawy bieżące takie jak wymiany oleju, opon w naszym szybkim serwisie wykonujemy na bieżąco. Proponujemy umawianie terminów napraw telefonicznie lub nasze formularze kontaktowe na stronach internetowych.

Co ile wymieniać klocki hamulcowe, jak sprawdzić czy są zużyte? 

Klocki hamulcowe pokryte są specjalną okładziną cierną. W zależności od naszego stylu jazdy, okładzina ta prędzej czy później ulega zużyciu a wtedy konieczna jest wymiana klocków hamulcowych. Jedną z wyraźnych oznak zużycia klocków hamulcowych jest ich piszczenie lub odgłosy szorowania podczas hamowania. Stopień zużycia klocków możemy również ocenić przy pomocy specjalnego rowka. Każdy typ klocków hamulcowych posiada na okładzinie rodzaj wgłębienia. W trakcie używania hamulców rowek stopniowo się ściera. Brak rowka oznacza, że klocki należy niezwłocznie wymienić. Większość samochodów wyposażona jest w kontrolkę sygnalizatora zużycia klocków.

Czy wykonujecie przeglądy samochodu i co wchodzi w jego skład? 

Część użytkowników pojazdów zapomina, że samochód to nie tylko silnik. Samochód to skomplikowany zbiór układów tj. zawieszenie, elektronika, układ przeniesienia napędu, układ hamulcowy. Wiele tych układów jest o tyle istotnych, że decydują o Twoim bezpieczeństwie. O ile o wymianie oleju z reguły pamiętamy, o tyle już o regularnej kontroli np. hamulców, czy zawieszenia już rzadziej. Awaria silnika chociaż zwykle kosztowna, raczej nie niesie za sobą takiego zagrożenia jak np. brak hamulców przed przejazdem kolejowym. Z tego względu w zakres naszych usług wchodzi sprawdzenie kilkudziesięciu punktów kontrolnych - tak, aby wykryć zawczasu usterki, które mogłyby narazić Cię na niebezpieczeństwo kolizji. W przypadku wykrycia usterki, nasz pracownik skontaktuje się z Tobą i przedstawi kosztorys wykonania zalecanych przez warsztat czynności. Twoje zaufanie jest dla nas bardzo ważne, więc nie wykonamy żadnych prac wykraczających poza kosztorys, bez Twojej wcześniejszej zgody.

Na jakiej podstawie wykonany jest kosztorys naprawy? 

Przygotowując kosztorys, używamy programów serwisowych z normami czasu potrzebnego na wykonanie każdej czynności. Kosztorys przygotowywany jest właśnie w oparciu o te normy oraz o stawkę roboczogodziny. Wszystkie czynności są przedstawiane do Twojej akceptacji.

Jaki jest czas gwarancji i rękojmi za wykonaną usługę? 

Czas rękojmi określa prawo i wynosi ona 1 rok. Na każdą wykonaną usługę dajemy również 1 rok gwarancji. Mamy prawo odmówić udzielenia gwarancji w przypadku nie zastosowania się do naszych zaleceń lub braku zgody klienta na wykonanie ważnych czynności serwisowych.